Jak pisać teksty prawnicze – praktyczny poradnik

Strona internetowa i blog firmowy to obecnie potężne narzędzia marketingowe, które umożliwiają przedsiębiorstwom dotarcie do potencjalnych klientów. Nie inaczej jest w przypadku kancelarii adwokackich – dobre teksty prawnicze w znaczący sposób przyczyniają się do wypromowania strony internetowej, zwiększają ruch w witrynie i przyczyniają się do nasilenia sprzedaży. Aby jednak do tego doszło, teksty muszą spełniać pewne kryteria. Przeczytaj i zastosuj niewielkie zmiany, które przyniosą wielkie korzyści!

Jak pisać dobre teksty prawnicze?

Teksty prawnicze są doskonałym narzędziem, by zdobyć grono stałych czytelników, którzy staną się najbardziej wartościowymi klientami. Pisanie merytorycznych, a zarazem przystępnych treści nie jest łatwym zadaniem, dlatego podpowiadamy, jak to zrobić.

Poznaj swoich odbiorców

Zanim przystąpisz do tworzenia treści, powinieneś dowiedzieć się, kim są statystyczni odbiorcy. Musisz wiedzieć, dla kogo przygotowujesz swój tekst. Najważniejsze informacje, jakie musisz zebrać to: wiek, stanowisko i branża, w której pracuje, potrzeby użytkownika, jego cele oraz obawy. Tylko skąd zbierać dane do określenia grupy odbiorców? Możesz skorzystać z Google Analitycs. Jest to darmowe narzędzie, które w znaczący sposób ułatwia analizę odbiorców. Ma wiele przydatnych funkcji, jak np. raport demograficzny, określający dodatkowo zainteresowania odwiedzających.

Wybierz temat

Temat, który zainteresuje użytkowników to podstawa – w przeciwnym razie nikt nawet nie zechce przeczytać Twojego tekstu. Warto śledzić nowelizację przepisów dotyczących Twojej specjalizacji, byś mógł jako jeden z pierwszych opublikować artykuł ze świeżą dawką wiedzy. Ale co jeśli wybrałeś temat, który był już kilkukrotnie opisywany w Internecie? Przeanalizuj te artykuły i zastanów się, czy jesteś w stanie przedstawić sprawę w innym ujęciu problemowym lub też, czy masz szerszy punkt widzenia. Kto wie, może konkurenci pominęli jakieś ważne kwestie i będziesz mógł to wykorzystać?

Używaj prostego języka

Posługiwanie się prawniczym żargonem wcale nie jest pozytywnie odbierane przez przeciętnych użytkowników. Choć to niełatwe – musisz sprawić, by trudne, fachowe zagadnienia były zarówno profesjonalne, jak i zrozumiałe dla czytelników. Jeśli musisz użyć słów, które niekoniecznie są dla wszystkich jasne – podaj wyjaśnienie w nawiasie. To z pewnością ułatwi odbiór Twoich tekstów prawniczych i przyczyni się do budowania zaufania dla marki.

Przeprowadź porządny research

Tworząc teksty prawnicze, musisz opierać się na rzetelnych, sprawdzonych źródłach, by zapewnić czytelnikom najwyższą wartość merytoryczną.

Korzyści, jakie niosą dobre teksty prawnicze

  • lepsza widoczność
  • kreowanie wizerunku eksperta w branży
  • budowanie popularności
  • większe zyski
  • nasilony ruch na stronie

Podsumujmy

Prowadzenie strony internetowej i bloga w przypadku kancelarii prawnej może przynieść Ci wiele korzyści, o ile zadbasz o najważniejsze kwestie dotyczące tworzenia treści. Mamy nadzieję, że powyższym artykułem wyjaśniliśmy, jak pisać dobre teksty prawnicze, które zatrzymają uwagę odbiorców i nasilą sprzedaż.

Leave your thought

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *